Wyszukiwanie

Moje konto

Moje ulubione

Mój koszyk

OGÓLNE WARUNKI UMOWNE

Witamy na stronie internetowej prowadzonej przez Dockyard Islands Ltd (zwaną dalej "Dockyard"). Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej "OWH") zawierają zasady i warunki korzystania z usług dostępnych na stronie internetowej www.dockyard.hu (zwanej dalej "Sklepem Internetowym") przez klienta (zwanego dalej "Klientem").

Przetwarzanie danych osobowych klienta podlega Polityce Prywatności, która jest dostępna bezpośrednio na stronie głównej lub pod następującym linkiem: https://fundango.pl/polityka-prywatnosci.

Informacje techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu Internetowego, które nie są zawarte w niniejszych OWH, znajdują się w informacjach dostępnych w interfejsie Sklepu Internetowego.

Językiem umowy jest język węgierski.

Umowa nie jest umową pisemną i nie jest przechowywana przez Dockyard, więc nie jest dostępna ani nie można jej później wyświetlić.

Dockyard nie podlega żadnemu kodeksowi postępowania.

Korzystając ze Sklepu Internetowego, Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje następujące warunki:

  1. o Dockyard

Nazwa firmy:

Dockyard Islands Kft.

Siedziba główna, adres pocztowy:   

1037 Budapeszt, Csillaghegyi út 15-17.

Numer telefonu:

+36 20 247 7047

Adres e-mail:

info@fundango.pl

Numer podatkowy:

12183951-2-41

Numer rejestracyjny firmy:

01-09-563344

Sąd rejestracji:

Trybunał Sprawiedliwości Sądu Stołecznego

Numer konta bankowego:

10300002-20152477-00003285

Stocznia magazynowa:

RackForest Ltd.
 Victor Hugo utca 11. 5. piętro. B05001. a.
1132 Budapest

Numer VAT: 14671858-2-41 Numer VAT UE: HU14671858

Numer rejestracyjny firmy: 01-09-914549 

  1. zakupy w sklepie internetowym

2.1 Rejestracja

Znaczna część zawartości Sklepu Internetowego jest dostępna dla wszystkich Klientów bez konieczności rejestracji.

Klient może zarejestrować się, klikając pozycję menu "Rejestracja" w prawym górnym rogu Sklepu Internetowego, wypełniając formularz rejestracyjny zgodnie z wymaganiami, a następnie klikając przycisk "Zarejestruj się" w dolnej części Sklepu Internetowego.

Tylko dane oznaczone gwiazdką są obowiązkowe dla Klienta, pozostałe dane mogą być podane według uznania Klienta.

Z poziomu tego interfejsu klient może dołączyć do programu lojalnościowego Dockyard i subskrybować newslettery.

Dockyard poinformuje Klienta o powodzeniu rejestracji za pośrednictwem wiadomości e-mail, w której Klient może przejrzeć informacje podane podczas procesu rejestracji za pośrednictwem interfejsu podsumowującego.

Po pomyślnej rejestracji Klient może uzyskać dostęp do Witryny, wprowadzając swoje dane logowania (adres e-mail, hasło) w menu "Zaloguj się" w górnej części Witryny.

Klient ma prawo do anulowania rejestracji w dowolnym momencie poprzez wysłanie wiadomości na adres info@fundango.pl. Po otrzymaniu wiadomości Dockyard niezwłocznie zapewni, że rejestracja zostanie anulowana. Dane użytkownika Klienta zostaną usunięte z systemu natychmiast po anulowaniu; nie będzie to jednak miało wpływu na przechowywanie danych i dokumentów dotyczących już złożonych zamówień i nie spowoduje usunięcia takich danych. Po usunięciu danych nie ma możliwości ich przywrócenia.

Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za zachowanie poufności danych dostępu użytkownika (w szczególności hasła). Jeśli Klient dowie się, że hasło podane podczas rejestracji zostało udostępnione nieupoważnionej osobie trzeciej, musi niezwłocznie zmienić swoje hasło, a jeśli istnieje podejrzenie, że osoba trzecia w jakikolwiek sposób nadużywa hasła, musi jednocześnie powiadomić o tym Dockyard.

Klient zobowiązuje się do aktualizacji danych osobowych podanych podczas rejestracji w celu zapewnienia ich aktualności, kompletności i dokładności.

Dockyard nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w dostawie lub inne problemy lub błędy wynikające z nieprawidłowych i/lub niedokładnych informacji dostarczonych przez Klienta.

2.2 Zamówienie

Rejestracja nie jest wymagana do przeglądania zawartości Sklepu Internetowego. W przypadku potrzeby uzyskania pomocy, Dockyard jest dostępny pod numerem telefonu wskazanym w punkcie 1 niniejszych OWH. Dockyard nie jest jednak w stanie przyjmować zamówień składanych telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

Klient może zapoznać się ze szczegółową charakterystyką, ceną i innymi opcjonalnymi cechami Produktu, który chce zamówić, klikając nazwę Produktu lub jego zdjęcie.

Klienci mogą wybrać produkt, który chcą zamówić i dodać go do wirtualnego koszyka, klikając przycisk "Dodaj do koszyka" w interfejsie, który zawiera informacje o funkcjach produktu.

Zawartość koszyka (liczbę produktów i cenę wybranego produktu) można sprawdzić, klikając opcję "Mój koszyk" w górnym menu sklepu internetowego.

W interfejsie "Koszyk" klient może przeglądać i sprawdzać listę produktów w koszyku, ich cenę brutto, liczbę pozycji do zamówienia oraz całkowitą kwotę zakupu w dolnej części interfejsu podsumowania.

W tym interfejsie Klient może nadal modyfikować zawartość swojego koszyka w dowolnym momencie, ponieważ może usunąć produkty ze swojego koszyka, klikając czerwony przycisk "X", a także może zmienić ilość (liczbę sztuk) produktu, wprowadzając dokładną liczbę sztuk.

Klient może kontynuować składanie zamówienia, klikając przycisk "Do kasy". W wyświetlonym interfejsie klient musi się zalogować, jeśli jeszcze tego nie zrobił, lub może zarejestrować się lub złożyć zamówienie jako gość. Po zalogowaniu lub rejestracji użytkownik zostanie przeniesiony do menu "Adres dostawy", w którym może wprowadzić nowy adres dostawy. Jeśli nie chcesz wprowadzać adresu innego niż ten wprowadzony podczas rejestracji, możesz kliknąć "Dalej", aby przejść do ekranu "Metoda dostawy", gdzie możesz wyświetlić koszt dostawy. Kliknięcie przycisku "Dalej" spowoduje przejście do strony "Metoda płatności", na której można wybrać metodę płatności spośród dostępnych opcji.

Kliknięcie przycisku "Dalej" powoduje przejście do ekranu podsumowania, na którym Klient może sprawdzić swoje zamówienie, w szczególności podane dane, zamawiany produkt, jego cenę, wybraną metodę płatności i dostawy oraz jej koszt.

Należy pamiętać, że aby kontynuować zakupy, Klient musi zaakceptować niniejsze OWH, zaznaczając pole wyboru w tym interfejsie.

Po kliknięciu przycisku "Zatwierdź zamówienie" na dole strony, klient wysyła ostateczne zamówienie do Dockyard.

Zamówienie jest zatem składane poprzez kliknięcie przycisku "Zatwierdź zamówienie", co powoduje powstanie zobowiązania płatniczego Klienta.

W przypadku konieczności zmiany treści zamówienia po jego złożeniu (np. zamówienia niewłaściwego Produktu, zmiany ilości), należy powiadomić o tym Dockyard, wysyłając wiadomość e-mail na adres info@fundango.pl.

2.3 Cena produktów

Cena zakupu produktów wyświetlanych w Sklepie Internetowym jest ceną brutto, zawierającą podatek VAT i inne opłaty publiczne. Cena zakupu produktów nie obejmuje kosztów dostawy. Nie są naliczane dodatkowe koszty opakowania.

Ceny produktów podane są w euro (€).

Dockyard nie ponosi odpowiedzialności za błędnie wyświetloną cenę na stronie Sklepu Internetowego lub za błędną cenę, która znacznie różni się od ogólnie przyjętej ceny produktu, pomimo dołożenia należytej staranności i/lub z powodu błędu systemu. W takich przypadkach Dockyard nie jest zobowiązany do sprzedaży produktu Klientowi po cenie błędnie wskazanej w Sklepie Internetowym. W przypadku błędnego wskazania ceny, Dockyard niezwłocznie poinformuje Klienta e-mailem, że cena wskazana przy Produkcie jest nieprawidłowa i zaoferuje Klientowi możliwość zakupu Produktu po rzeczywistej cenie. W takim przypadku Klient może podjąć decyzję o zamówieniu Produktu po rzeczywistej cenie lub o anulowaniu zamówienia bez żadnych negatywnych konsekwencji prawnych.

Uważamy, że należy podkreślić, że ocena praktyk handlowych powinna opierać się na zachowaniu konsumenta, który jest dostatecznie dobrze poinformowany i działa z należytą starannością, jakiej można by oczekiwać w danych okolicznościach.

Spółka zakłada zatem, że Klient składając zamówienie działa zgodnie z oczekiwaniami świadomego konsumenta, tj. jest świadomy właściwości, cech oraz poziomu cen rynkowych zamawianego Produktu, w tym także w przypadku, gdy cena Produktu wskazana przez Spółkę jest oczywiście zbyt niska.

2.4 Poprawianie błędów wprowadzania danych

Na każdym etapie procesu składania zamówienia i do momentu wysłania zamówienia do Dockyard, Klient ma możliwość poprawienia błędów we wprowadzaniu danych w interfejsie zamówienia (np. usunięcie produktu z koszyka poprzez kliknięcie przycisku "x") w dowolnym momencie w Sklepie Internetowym. Błędy we wprowadzaniu danych obejmują na przykład nieprawidłowo wprowadzoną ilość, nieprawidłowy produkt w koszyku, nieprawidłowe dane zamówienia itp.

2.5 Wiążący charakter oferty, potwierdzenie

Dockyard niezwłocznie powiadomi Klienta o otrzymaniu oferty przesłanej przez Klienta za pomocą automatycznej wiadomości e-mail, która będzie zawierać dane podane przez Klienta podczas zakupu (informacje rozliczeniowe i wysyłkowe), identyfikator zamówienia, datę zamówienia, listę pozycji zamówionego Produktu, ilość, cenę Produktu, koszt wysyłki i ostateczną kwotę do zapłaty. Po złożeniu zamówienia w Witrynie Klient otrzyma od nas dwie wiadomości e-mail.

Pierwsza wiadomość e-mail to automatyczna wiadomość e-mail z potwierdzeniem, informująca o wpłynięciu zamówienia do naszego systemu. Jest to techniczna wiadomość systemowa zawierająca podane przez użytkownika informacje (identyfikator zamówienia, datę zamówienia, listę zamówionych Produktów, ilość, cenę Produktu(ów), koszt dostawy i całkowitą kwotę do zapłaty).

Jeśli użytkownik stwierdzi, że jego dane w automatycznej wiadomości e-mail z potwierdzeniem są nieprawidłowe, musi niezwłocznie powiadomić nas o tym za pośrednictwem poczty elektronicznej i podać prawidłowe dane. Jeśli automatyczna wiadomość e-mail z potwierdzeniem nie dotrze na konto e-mail użytkownika w ciągu 24 godzin, prosimy o kontakt, ponieważ zamówienie mogło nie zostać odebrane z przyczyn technicznych.

Druga wiadomość e-mail (niebędąca już automatyczną, techniczną wiadomością systemową) zawiera oświadczenie Spółki o zawarciu umowy (tj. o przyjęciu oferty/zamówienia) potwierdzające, że zamówienie może zostać zrealizowane w ciągu 48 godzin od daty złożenia zamówienia. Wiadomość e-mail akceptująca ofertę stanowi przyjęcie przez Spółkę oferty złożonej przez użytkownika i stanowi umowę między użytkownikiem a Spółką.

Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Użytkownikiem a Spółką online jest umową elektroniczną. Na mocy umowy sprzedaży Spółka jest zobowiązana do przeniesienia własności towarów, Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu i odbioru towarów.

Klient jest zwolniony z obowiązku złożenia oferty, jeśli nie otrzyma od Dockyard drugiej wiadomości e-mail z potwierdzeniem niezwłocznie, ale nie później niż 48 godzin po złożeniu zamówienia, potwierdzającej, że nie jest zobowiązany do zakupu produktu.

Jeśli Klient wysłał już swoje zamówienie do Dockyard i zauważy błąd w informacjach podanych w wiadomości e-mail z potwierdzeniem, musi powiadomić o tym Dockyard w ciągu 1 dnia, aby uniknąć niechcianych zamówień.

Zamówienie uznaje się za umowę zawartą drogą elektroniczną, która podlega ustawie V z 2013 r. o kodeksie cywilnym, ustawie CVIII z 2001 r. o niektórych kwestiach usług handlu elektronicznego i usług społeczeństwa informacyjnego. Umowa podlega przepisom dekretu rządowego 45/2014 (26.02.2014) w sprawie szczegółowych zasad umów między konsumentami a przedsiębiorcami i uwzględnia przepisy dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów.

2.6 Płatność

Płatność przy odbiorze: Klient płaci gotówką bezpośrednio kurierowi cenę zakupu zamówionego produktu oraz koszty dostawy.

Płatność kartą kredytową lub PayPal: PayPal to międzynarodowy dostawca usług płatności bezgotówkowych specjalizujący się w handlu elektronicznym. PayPal prowadzi elektroniczne konto dla swoich klientów, które mogą oni doładować za pomocą płatności kartą kredytową, przelewu bankowego ze swojego detalicznego lub firmowego konta bankowego. W ten sposób podczas zakupów online nie jest konieczne podawanie poufnych danych karty kredytowej lub konta w sklepie internetowym, wystarczy nazwa użytkownika i hasło PayPal, aby dokonać płatności. Jeśli nie jesteś jeszcze użytkownikiem PayPal, możesz zarejestrować się za pośrednictwem następującego łącza: https://www.paypal.com

Płacąc kartą kredytową online, zawsze upewnij się, że:

  • Upewnij się, że poufne dane karty, hasło do sklepu internetowego i adres e-mail używany do zakupów nigdy nie będą dostępne dla osób nieupoważnionych!
  • Korzystaj z przeglądarki obsługującej opcję szyfrowania SSL!

2.7 Faktura

Dockyard prześle fakturę elektroniczną na adres e-mail zarejestrowany przez Klienta jako dowód płatności przy wystawianiu faktury za zamówione produkty.

2.8 Transport

Dostawa na adres dostawy wskazany przez Klienta będzie realizowana przez firmę kurierską GLS. Zamówienia złożone w Sklepie Internetowym dostarczane są w godzinach od 08:00 do 17:00 od poniedziałku do piątku. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem w tym czasie, zaleca się wskazanie adresu dostawy, pod którym Klient będzie mógł odebrać zamówiony produkt w okresie dostawy.

W przypadku, gdy Klient nie będzie przebywał pod adresem dostawy podanym przez niego w procesie składania zamówienia i przesyłka nie będzie mogła zostać odebrana, kurier pozostawi na miejscu awizo. Korzystając z numeru podanego na awizo, Klient może skontaktować się z firmą kurierską w celu wskazania lub ustalenia nowego adresu i godziny dostawy. Firma kurierska podejmie próbę dostarczenia zamówionych produktów 1 dodatkowy raz.

Firma kurierska podejmie próbę dostawy łącznie dwa razy, jednak jeśli druga dostawa nie powiedzie się - z przyczyn leżących po stronie Klienta - druga dostawa zostanie zrealizowana na koszt Klienta, nawet jeśli Dockyard w inny sposób zgodził się na bezpłatną dostawę w momencie składania zamówienia.

Jeśli Kupujący zauważy jakiekolwiek uszkodzenie produktu lub opakowania podczas odbioru, nie powinien odbierać produktu od kuriera i zwracać go. Jeśli opakowanie lub produkt są w widoczny sposób uszkodzone przy odbiorze, a uszkodzenie nastąpiło przed otrzymaniem towaru, Dockyard zapewni bezpłatny zwrot produktu.

2.8.1. Koszty transportu

Dockyard realizuje dostawy wyłącznie na terenie Polski. 

Dockyard nie prowadzi wysyłki do innych krajów.

Więcej informacji na temat aktualnych kosztów dostawy można znaleźć TUTAJ.

2.8.2.      Termin dostawy

Czas dostawy zamówienia wynosi od 2 do 4 dni roboczych.

O ile strony nie uzgodniły inaczej, Dockyard jest zobowiązany do udostępnienia (dostarczenia) produktu konsumentowi niezwłocznie po zawarciu umowy, nie później jednak niż w terminie trzydziestu dni.

W przypadku opóźnienia ze strony Dockyard, Klient będący konsumentem jest uprawniony do wyznaczenia dodatkowego terminu. Jeżeli Dockyard nie spełni świadczenia w terminie dodatkowym, konsument jest uprawniony do odstąpienia od umowy.

Konsument może odstąpić od umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeżeli.

  1. a) Dockyard odmówił wykonania umowy; lub
  2. (b) umowa powinna była zostać wykonana w terminie uzgodnionym przez strony lub ze względu na rozpoznawalny cel usługi, a nie w jakimkolwiek innym terminie.

2.9 Odbiór osobisty

Dockyard nie oferuje możliwości osobistego odbioru zamówień, dostępna jest jedynie dostawa do domu.

  1. prawo do odstąpienia od umowy

3.1 Jak skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy

Postanowienia niniejszego punktu mają zastosowanie wyłącznie do osób fizycznych działających poza zakresem swojego zawodu, samozatrudnienia lub działalności gospodarczej, które kupują, zamawiają, otrzymują, używają, korzystają z towarów i są adresatami informacji handlowych lub ofert dotyczących towarów (zwanych dalej "Konsumentem").

W przypadku umowy sprzedaży towarów konsument ma prawo do.

  1. a) produkt,
  2. b) w przypadku dostawy kilku produktów, ostatni dostarczony produkt,
  3. (c) w przypadku produktu składającego się z kilku partii lub części - ostatnia dostarczona partia lub część,
  4. (d) jeżeli towary mają być dostarczane regularnie w określonym terminie, do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie trzydziestu (30) dni od daty pierwszej usługi, daty otrzymania towarów przez Konsumenta lub osobę trzecią inną niż przewoźnik i wskazaną przez Konsumenta.

Konsument jest również uprawniony do skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy w okresie między datą zawarcia umowy a datą otrzymania produktu.

Jeżeli Konsument chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, musi przesłać Dockyard wyraźne oświadczenie o zamiarze odstąpienia od umowy (na przykład pocztą lub pocztą elektroniczną), korzystając z danych kontaktowych wskazanych w punkcie 1 niniejszych OWH. W tym celu Konsument może, ale nie musi, skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego pod poniższym linkiem. Konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy w terminie, jeżeli wyśle zawiadomienie o odstąpieniu od umowy do Dockyard przed upływem terminu wskazanego powyżej.
https://fundango.pl/media/wsinfo/return_PL.pdf

Ciężar dowodu, że Konsument skorzystał z prawa odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniami pkt 3.

W obu przypadkach Dockyard niezwłocznie potwierdzi e-mailem otrzymanie oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.

W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy, zostanie ono uznane za złożone w terminie, jeśli Konsument prześle Dockyard stosowne oświadczenie w ciągu 30 dni kalendarzowych (do 30 dnia kalendarzowego).

W przypadku powiadomienia pocztą, data nadania będzie brana pod uwagę przez Dockyard przy obliczaniu terminu, w przypadku powiadomienia e-mailem lub faksem, data wysłania e-maila lub faksu będzie brana pod uwagę przez Dockyard przy obliczaniu terminu. Konsument powinien wysłać swoje pismo listem poleconym w celu dostarczenia wiarygodnego dowodu daty wysyłki.

W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ma obowiązek zwrócić zamówiony produkt na adres Dockyard wskazany w pkt 1 bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli Konsument odeśle produkt (pocztą, kurierem lub przez dostawę w sklepie) przed upływem terminu 14 dni.

Jeśli to możliwe, produkt należy zwrócić w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu. Zwracając buty i kapcie, zdecydowanie prosimy o owinięcie ich dodatkową warstwą opakowania, aby zapobiec uszkodzeniu fabrycznego pudełka. Integralność zwracanych towarów (integralność produktu, oryginalne opakowanie, jeśli to możliwe, obecność wieszaków na ubrania i kopia faktury) zostanie sprawdzona przez nasz kompetentny personel centralny, niezależnie od wybranej metody zwrotu.

 Koszt zwrotu produktu pocztą lub kurierem na adres Dockyard ponosi Konsument, chyba że Dockyard wyraźnie zgodził się ponieść ten koszt. Dockyard zobowiązuje się do zapewnienia bezpłatnego ubezpieczenia oferowanej metody zwrotu. Dockyard nie będzie w stanie odebrać przesyłki zwróconej za pobraniem. W związku z odstąpieniem od umowy Konsument nie zostanie obciążony żadnymi kosztami poza kosztami zwrotu produktu.


 Jeśli Konsument odstąpi od umowy, Dockyard zwróci Konsumentowi wszystkie zapłacone kwoty, w tym opłaty za transport (dostawę), niezwłocznie i nie później niż 15 dni po zwrocie towarów, z wyjątkiem wszelkich dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wyborem przez Konsumenta metody zwrotu innej niż najtańsza zwykła metoda zwrotu oferowana przez Dockyard.  Dockyard ma prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do momentu otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta wiarygodnego dowodu, że zwrócił produkt lub zwrócił go do sklepu: w zależności od tego, która data jest wcześniejsza, Dockyard weźmie pod uwagę wcześniejszą datę, a 15 dni będzie liczone od tej daty.

W celu dokonania zwrotu Spółka użyje tej samej metody płatności, która została użyta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wyrazi zgodę na inną metodę płatności, na przykład podając swój numer konta bankowego i nazwę beneficjenta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. Konsument nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów w wyniku skorzystania z takiej metody zwrotu.

Konsument może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu tylko wtedy, gdy wynika ono z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Dockyard może zatem żądać odszkodowania za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu lub zwrotu uzasadnionych kosztów, jeżeli rozpoczął wykonywanie umowy o świadczenie usług na wyraźne żądanie Konsumenta przed upływem terminu i skorzystał z prawa odstąpienia od umowy.

3.2 W jakich przypadkach konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy?

W przypadku produktu, który nie jest prefabrykowany, który został wyprodukowany przez Dockyard zgodnie z instrukcjami lub na wyraźne życzenie Konsumenta lub który został wyraźnie spersonalizowany dla Konsumenta.

  1. gwarancja

4.1 Gwarancja na akcesoria

W przypadku wadliwego wykonania umowy przez Dockyard, Klient może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wobec Dockyard. W przypadku umowy konsumenckiej Klient może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi w ciągu dwuletniego okresu przedawnienia liczonego od daty odbioru w odniesieniu do wad produktu istniejących w momencie dostawy. Po upływie dwuletniego okresu przedawnienia Klient nie może już dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi.

W przypadku umowy zawartej z podmiotem niebędącym konsumentem, uprawniony może dochodzić swoich roszczeń z tytułu rękojmi w terminie przedawnienia wynoszącym 1 rok od daty otrzymania reklamacji.

Klient może, według własnego wyboru, zażądać naprawy lub wymiany, chyba że spełnienie wybranego przez Klienta żądania jest niemożliwe lub wiązałoby się z nieproporcjonalnie wysokimi dodatkowymi kosztami dla Dockyard w porównaniu ze spełnieniem innego żądania. Jeżeli naprawa lub wymiana nie jest lub nie może być żądana przez Konsumenta, Konsument może żądać proporcjonalnego obniżenia wynagrodzenia lub Klient może zlecić naprawę lub wymianę wady innemu podmiotowi na koszt przedsiębiorstwa lub, w ostateczności, może odstąpić od umowy. W przypadku umowy między Konsumentem a przedsiębiorcą dotyczącej sprzedaży rzeczy ruchomych, dostarczania treści cyfrowych lub świadczenia usług cyfrowych, Konsument nie może, wykonując swoje prawa wynikające z dorozumianej rękojmi, samodzielnie naprawić wady ani zlecić jej naprawy innej osobie na koszt przedsiębiorcy. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku drobnych wad.

Klient może przejść z jednego prawa gwarancyjnego na inne, ale musi ponieść koszty przejścia, chyba że było to uzasadnione lub Dockyard podał powód.

Klient musi powiadomić Dockyard o wadzie niezwłocznie po jej wykryciu, ale nie później niż dwa miesiące po jej wykryciu.

Kupujący może zgłosić roszczenie gwarancyjne bezpośrednio wobec Dockyard.

W ciągu jednego roku od wykonania umowy nie można zgłaszać roszczeń z tytułu rękojmi za wady w inny sposób niż na podstawie zawiadomienia o wadzie, jeżeli Klient udowodni, że zakupił produkt od Dockyard (przedstawiając fakturę lub kopię faktury). W takim przypadku Dockyard zostanie zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi tylko wtedy, gdy obali to domniemanie, tj. udowodni, że wada produktu powstała po jego dostarczeniu Klientowi. Jeśli Dockyard może udowodnić, że wada powstała z przyczyn leżących po stronie Klienta, Dockyard nie jest zobowiązany do uznania roszczenia gwarancyjnego Klienta. Jednakże po upływie jednego roku od daty wykonania Klient jest zobowiązany do udowodnienia, że wada wykryta przez Klienta istniała w momencie wykonania.

Jeżeli Klient dochodzi roszczenia gwarancyjnego w odniesieniu do części produktu, którą można oddzielić od produktu w związku ze wskazaną wadą, roszczenia gwarancyjnego nie uznaje się za dochodzone w odniesieniu do innych części produktu.

4.2 Gwarancja na produkt

W przypadku wady produktu (rzeczy ruchomej) Konsument może, według swojego wyboru, skorzystać z uprawnień określonych w punkcie 4.1 lub z roszczenia z tytułu rękojmi za wady produktu.

Klient nie ma jednak prawa do jednoczesnego dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji na akcesoria i gwarancji na produkt w odniesieniu do tej samej wady. Jednakże, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia roszczenia z tytułu gwarancji na produkt, Klient może dochodzić od producenta roszczenia z tytułu gwarancji na wymieniony produkt lub naprawioną część.

W ramach roszczenia z tytułu gwarancji na produkt Klient może żądać wyłącznie naprawy lub wymiany wadliwego produktu. W przypadku roszczenia z tytułu gwarancji na produkt Klient musi udowodnić, że produkt jest wadliwy.

Produkt jest uważany za wadliwy, jeśli nie spełnia wymagań jakościowych obowiązujących w momencie wprowadzenia go do obrotu lub jeśli nie posiada właściwości opisanych przez producenta.

Klient może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na produkt w ciągu dwóch lat od wprowadzenia produktu do obrotu przez producenta. Po upływie tego okresu Klient traci to prawo. Klient musi powiadomić producenta o wadzie niezwłocznie po jej wykryciu. Wadę zgłoszoną w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia uznaje się za zgłoszoną niezwłocznie. Konsument ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikające z opóźnienia w powiadomieniu.

Klient może dochodzić swoich roszczeń z tytułu gwarancji produktu od producenta lub dystrybutora rzeczy ruchomej.

Producent lub dystrybutor jest zwolniony ze swoich zobowiązań gwarancyjnych tylko wtedy, gdy może to udowodnić:

  • wyprodukował lub wprowadził do obrotu produkt do celów innych niż jego działalność gospodarcza, lub
  • wada nie była wykrywalna zgodnie ze stanem nauki i techniki w momencie wprowadzenia do obrotu, lub
  • wada produktu wynika z zastosowania wymogu prawnego lub regulacyjnego.

Producent musi udowodnić tylko jeden powód zwolnienia.

4.3 Dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji

Wysoki standard jakości jest podstawowym wymogiem dla marek sprzedawanych w sklepie internetowym. W przypadku jakichkolwiek problemów z jakością produktów zakupionych w naszym sklepie internetowym, prosimy o kontakt:

info@fundango.pl

5) Dobra sytuacja

W przypadku wadliwego działania Dockyard jest zobowiązany do udzielenia gwarancji zgodnie z postanowieniami dekretu rządowego 151/2003 (IX. 22.) w sprawie obowiązkowej gwarancji na niektóre dobra konsumpcyjne trwałego użytku.

Obowiązkowa gwarancja na niektóre konsumenckie dobra trwałego użytku jest regulowana przez dekret rządowy 151/2003 (IX. 22.) w sprawie obowiązkowej gwarancji na niektóre konsumenckie dobra trwałego użytku.

(Przedmiotowy) zakres rozporządzenia ma zastosowanie wyłącznie do NOWYCH produktów sprzedawanych na podstawie umowy konsumenckiej zawartej na Węgrzech i wymienionych w załączniku do rozporządzenia (np. sprzęt sportowy, okulary przeciwsłoneczne, biżuteria o cenie sprzedaży powyżej 10 000 PLN).

Czas trwania obowiązkowego okresu gwarancji na dobra konsumpcyjne trwałego użytku wymienione w załączniku do dekretu rządowego:

  1. a) za cenę sprzedaży wynoszącą 10 000 PLN lub więcej, ale nieprzekraczającą 100 000 PLN

rok,

  1. b) cena sprzedaży przekraczająca 100 000 PLN, ale nieprzekraczająca 250 000 PLN

dwa lata,

  1. c) trzy lata powyżej ceny sprzedaży wynoszącej 250 000 PLN.

Datą rozpoczęcia obowiązywania gwarancji jest data dostarczenia produktu Kupującemu będącemu konsumentem lub, jeśli instalacja jest przeprowadzana przez Dockyard lub agenta Dockyard, data instalacji.

Dockyard będzie zwolniony ze swoich zobowiązań gwarancyjnych tylko wtedy, gdy będzie w stanie udowodnić, że przyczyna wady powstała po wykonaniu umowy.

Uprawnienia z tytułu rękojmi mogą być dochodzone wyłącznie przez Klienta będącego konsumentem.

Wada nie jest objęta gwarancją, jeżeli przyczyna wady wystąpiła po dostarczeniu produktu do Klienta, na przykład, jeżeli wada

  • niewłaściwego użytkowania, nieprzestrzegania instrukcji obsługi,
  • nieprawidłowe przechowywanie, nieprawidłowa obsługa, uszkodzenie,
  • klęski żywiołowe lub szkody naturalne.

W przypadku wady objętej gwarancją:

  • w pierwszej kolejności, według wyboru Klienta, zażądać naprawy lub wymiany, chyba że wybrane roszczenie gwarancyjne jest niemożliwe do zrealizowania lub spowodowałoby nieproporcjonalne dodatkowe koszty dla Dockyard w porównaniu z realizacją innego roszczenia gwarancyjnego, biorąc pod uwagę wartość produktu w jego pierwotnym stanie, wagę naruszenia umowy i szkodę dla interesów Klienta spowodowaną realizacją roszczenia gwarancyjnego.
  • jeśli Dockyard nie podejmie się naprawy lub wymiany lub jeśli Dockyard nie będzie w stanie wywiązać się z tego obowiązku w rozsądnym terminie ze szkodą dla Klienta lub jeśli Klient przestanie być zainteresowany naprawą lub wymianą, wówczas Klient może, według własnego uznania, zażądać proporcjonalnego obniżenia ceny zakupu lub odstąpić od umowy. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku drobnych wad. Klient nie może naprawić wady we własnym zakresie ani zlecić jej naprawy innemu podmiotowi na koszt Dockyard. Prawo to jest zastrzeżone wyłącznie dla nabywców niebędących konsumentami.

Naprawa lub wymiana musi zostać przeprowadzona przez Dockyard w rozsądnym terminie, biorąc pod uwagę charakterystykę produktu i zamierzone zastosowanie oczekiwane przez Klienta oraz bez uszczerbku dla interesów Klienta. Dockyard dołoży wszelkich starań, aby dokonać naprawy lub wymiany w ciągu maksymalnie piętnastu dni.

Podczas naprawy w produkcie mogą być instalowane wyłącznie nowe części.

Okres gwarancji nie obejmuje części okresu naprawy, w którym Klient nie może korzystać z produktu zgodnie z jego przeznaczeniem. W przypadku wymiany (naprawy) produktu lub jego części, okres gwarancji biegnie na nowo dla wymienionego (naprawionego) produktu (części produktu) oraz dla wady powstałej w wyniku naprawy.

Dockyard będzie odpowiedzialny za koszty wypełnienia zobowiązań gwarancyjnych.

Klient nie ma jednak prawa do jednoczesnego zgłaszania roszczeń z tytułu rękojmi i roszczeń gwarancyjnych lub roszczeń z tytułu gwarancji na produkt w odniesieniu do tej samej wady. Niezależnie od tych ograniczeń, prawa wynikające z gwarancji są niezależne od praw określonych w punktach 4.1 i 4.2.

Gwarancja nie ma zatem wpływu na ustawowe prawa użytkownika, w szczególności prawa do roszczeń dotyczących akcesoriów, gwarancji na produkt i odszkodowań.

W przypadku powstania sporu między stronami, którego nie można rozstrzygnąć polubownie, Konsumencka Rada Pojednawcza może wszcząć procedurę rozstrzygania sporów, jak określono w sekcji 6.

6) Opcje egzekwowania

6.1 Miejsce, czas i sposób składania reklamacji

Klient może zgłaszać wszelkie skargi konsumenckie dotyczące produktu lub działalności Dockyard na dane kontaktowe wskazane w punkcie 1.

Dockyard, o ile będzie miał taką możliwość, niezwłocznie zadośćuczyni ustnej reklamacji. Jeśli natychmiastowe rozpatrzenie skargi ustnej nie jest możliwe ze względu na charakter skargi lub jeśli Klient nie zgadza się z rozpatrzeniem skargi, Dockyard będzie przechowywać dokumentację skargi przez 3 lata, wraz z merytoryczną odpowiedzią na skargę.

Dockyard musi dostarczyć kopię raportu Klientowi na miejscu w przypadku ustnej reklamacji złożonej osobiście (w lokalu) lub, jeśli nie jest to możliwe, musi postępować zgodnie z zasadami dotyczącymi pisemnych reklamacji opisanymi poniżej.

Dockyard prześle Klientowi kopię raportu najpóźniej w tym samym czasie, co merytoryczną odpowiedź w przypadku reklamacji ustnej przekazanej telefonicznie lub za pośrednictwem innej usługi komunikacji elektronicznej.

We wszystkich innych przypadkach Dockyard będzie postępować zgodnie z zasadami dotyczącymi skarg pisemnych.

Skargi zarejestrowane telefonicznie lub za pomocą innych środków komunikacji otrzymają od Dockyard unikalny identyfikator, który ułatwi późniejsze wyszukanie skargi.

Dockyard odpowie na pisemne skargi w ciągu 30 dni. Działanie w ramach niniejszej umowy oznacza delegowanie.

Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, Dockyard poinformuje Klienta o przyczynach jej odrzucenia.

 

6.2 Inne opcje egzekwowania przepisów

Jeżeli jakikolwiek spór konsumencki pomiędzy Dockyard a Klientem nie zostanie rozwiązany w drodze negocjacji z Dockyard, jakie środki zaradcze przysługują Klientowi:


Rozstrzyganie sporów za pośrednictwem unijnej platformy internetowego rozstrzygania sporów

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

  • Złóż skargę do biura okręgowego odpowiedzialnego za Twój region

Jeśli Twoje prawa konsumenckie zostały naruszone, masz prawo złożyć skargę do organu ochrony konsumentów w swoim miejscu zamieszkania. Po rozpatrzeniu skargi organ zdecyduje, czy podjąć działania w zakresie ochrony konsumentów. Urzędy rządowe są wyznaczone przez prawo jako ogólne organy ochrony konsumentów. Dane kontaktowe urzędów rządowych to: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek lub https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag.

  • Rada pojednawcza

Postępowanie można wszcząć przed organem pojednawczym działającym przy izbie zawodowej właściwej dla miejsca zamieszkania konsumenta. W przypadku braku miejsca zamieszkania i pobytu konsumenta w kraju, właściwość organu pojednawczego opiera się na miejscu siedziby przedsiębiorcy zaangażowanego w spór konsumencki, tj. stoczni lub organu upoważnionego do jej reprezentowania.  Na podstawie wniosku konsumenta właściwy będzie organ pojednawczy wskazany we wniosku konsumenta zamiast organu właściwego, o którym mowa powyżej.

Na potrzeby przepisów mających zastosowanie do organu pojednawczego, Konsumentem jest również organizacja cywilna, kościół, kondominium, spółdzielnia mieszkaniowa, mikroprzedsiębiorca, mały lub średni przedsiębiorca, w rozumieniu odrębnej ustawy, który kupuje, zamawia, otrzymuje, używa, korzysta z towarów lub jest odbiorcą informacji handlowych lub ofert dotyczących towarów.Warunkiem wszczęcia postępowania pojednawczego jest podjęcie przez Konsumenta, będącego konsumentem, próby rozstrzygnięcia sporu bezpośrednio z nami.

Postępowanie organu pojednawczego jest wszczynane na wniosek Klienta. Wniosek należy złożyć na piśmie do przewodniczącego organu pojednawczego.

Organ pojednawczy będzie starał się osiągnąć porozumienie między konsumentem a przedsiębiorcą, a jeśli nie będzie to możliwe, podejmie decyzję w sprawie. Należy zauważyć, że konsument może zwrócić się do organu pojednawczego tylko w związku z wykonaniem umowy, tj. w związku z indywidualnym sporem, a nie w związku z innymi sprawami wchodzącymi w zakres kompetencji organu ochrony konsumentów (np. wprowadzenie w błąd, wskazanie ceny itp.), w którym to przypadku organ pojednawczy przekaże sprawę organowi ochrony konsumentów.

Stocznia ma obowiązek współpracy w postępowaniu pojednawczym.

Budapeszteńska Rada Pojednawcza

1016 Budapeszt, Krisztina krt. 99

(1) 488-2131


Rada pojednawcza hrabstwa Baranya

7625 Pecz, Majorossy Imre u. 36.

(72) 507-154


Okręgowa komisja pojednawcza Borsod-Abaúj-Zemplén

3525 Miskolc, Szentpáli u.

1 (46) 501-091, 501-870


Rada Arbitrażowa Okręgu Csongrád-Csanád

6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

(62) 554-250/118 wew.


Rada pojednawcza okręgu Fejér

8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

(22) 510-310


Powiatowa komisja pojednawcza Győr-Moson-Sopron

9021 Győr, Szent István út 10/a

(96) 520-202; 520-217


Rada Arbitrażowa Okręgu Hajdú-Bihar

4025 Debreczyn, Petőfi tér 10.

(52) 500-749

Rada pojednawcza okręgu Pest

1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. piętro 240.

(1)-269-0703

W przypadku sporu konsumenckiego związanego z umową sprzedaży online, konsumenci mogą rozstrzygać swoje spory związane z zakupami online, w tym spory transgraniczne, drogą elektroniczną, składając skargę elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej dostępnej pod powyższym linkiem.

Aby to zrobić, konsument po prostu rejestruje się na platformie internetowej dostępnej pod powyższym linkiem, wypełnia kompletny formularz wniosku i przesyła go drogą elektroniczną do organu pojednawczego za pośrednictwem platformy. Ułatwia to konsumentom egzekwowanie swoich praw, pomimo związanych z tym odległości.

  • Wszczęcie postępowania sądowego

Jeśli Klient nie zwróci się do organu pojednawczego lub procedura nie przyniesie rezultatu, Klient ma prawo zwrócić się do sądu w postępowaniu cywilnym zgodnie z przepisami ustawy V z 2013 r. o kodeksie cywilnym i ustawy CXXX z 2016 r. o kodeksie postępowania cywilnego. Powództwo należy wnieść w formie pozwu. Do pozwu należy dołączyć wszelkie dokumenty, których kopie Klient powołuje jako dowody.

Wniosek musi zawierać następujące informacje:

  • właściwy sąd;
  • imiona i nazwiska stron i ich przedstawicieli, ich miejsce zamieszkania i status w postępowaniu;
  • dochodzone prawo, wskazując fakty, na których się opiera, oraz dowody na poparcie tych faktów;
  • dane, na podstawie których można ustalić właściwość i kompetencję sądu;

stanowczy wniosek o wydanie decyzji przez sąd.

  1. jednostronna zmiana Ogólnych Warunków Handlowych

Dockyard ma prawo do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu, pod warunkiem uprzedniego poinformowania o tym Klientów za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Zmienione postanowienia stają się skuteczne dla Klienta przy pierwszym użyciu Sklepu Internetowego po ich wejściu w życie i mają zastosowanie do zamówień złożonych po zmianie. Zmiana OWH nie działa wstecz.

8) Zastrzeżenie własności

Produkt pozostaje własnością Dockyard do momentu całkowitej zapłaty ceny zakupu. Jeśli, z jakiegokolwiek powodu, Produkt nadal znajduje się w posiadaniu Klienta przed całkowitą zapłatą ceny zakupu, Klient będzie odpowiedzialny wobec Dockyard za wszelkie szkody, za które nikt nie może być pociągnięty do odpowiedzialności.

  1. Odpowiedzialność

Klient może korzystać ze Sklepu Internetowego wyłącznie na własne ryzyko i akceptuje, że Dockyard nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody materialne lub niematerialne wynikające z korzystania ze Sklepu Internetowego, oprócz odpowiedzialności za umyślne naruszenie umowy lub za szkody na życiu, ciele lub zdrowiu ludzkim.

Dockyard wyklucza wszelką odpowiedzialność za zachowanie użytkowników Sklepu Internetowego. Klient zapewnia, że korzystanie ze Sklepu Internetowego nie narusza bezpośrednio lub pośrednio praw osób trzecich lub przepisów prawa. Klient ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za własne postępowanie, w którym to przypadku Dockyard będzie w pełni współpracować z właściwymi organami w celu wykrycia wszelkich naruszeń.

Dockyard ma prawo, ale nie obowiązek, monitorowania wszelkich treści, które Klienci mogą udostępniać za pośrednictwem Sklepu Internetowego, a Dockyard ma prawo, ale nie obowiązek, poszukiwania oznak nielegalnej działalności w odniesieniu do wszelkich zamieszczonych treści.

Ze względu na globalny charakter Internetu, Klient przyjmuje do wiadomości, że korzystając ze Sklepu Internetowego jest zobowiązany do działania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa krajowego. Jeżeli jakakolwiek czynność związana z korzystaniem ze Sklepu Internetowego jest niedozwolona zgodnie z prawem kraju Klienta, Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za takie korzystanie.

Jeżeli Klient zauważy w Sklepie Internetowym treści budzące zastrzeżenia, musi niezwłocznie powiadomić o tym Dockyard. Jeśli Dockyard, działając w dobrej wierze, uzna zgłoszenie za uzasadnione, będzie uprawniony do niezwłocznego usunięcia informacji lub ich zmiany.

  1. Prawa autorskie

Sklep Internetowy jako całość, jego elementy graficzne, tekst i rozwiązania techniczne oraz elementy Usługi są chronione prawem autorskim lub innymi prawami własności intelektualnej (w tym w szczególności znakami towarowymi). Dockyard jest właścicielem praw autorskich lub uprawnionym użytkownikiem wszystkich treści wyświetlanych w Sklepie Internetowym oraz w ramach świadczenia Usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu Internetowego: wszelkich utworów chronionych prawem autorskim lub innych utworów intelektualnych (w tym między innymi wszystkich grafik i innych materiałów, układu i projektu interfejsu Sklepu Internetowego, zastosowanego oprogramowania i innych rozwiązań, pomysłów i wdrożeń).

Użytkownik może zapisywać lub drukować zawartość Sklepu Internetowego lub jego części na nośnikach fizycznych lub innych do użytku prywatnego lub za uprzednią pisemną zgodą Dockyard. Każde użycie inne niż do celów prywatnych, takie jak przechowywanie w bazie danych, transmisja, publikacja, pobieranie lub komercjalizacja, wymaga uprzedniej pisemnej zgody Dockyard.

Oprócz praw wyraźnie określonych w niniejszych OWH, ani rejestracja, ani korzystanie ze Sklepu Internetowego, ani żadne postanowienie niniejszych OWH nie przyznaje Klientowi żadnego prawa do używania lub wykorzystywania jakiejkolwiek nazwy handlowej lub znaku towarowego wyświetlanego w Sklepie Internetowym. Z wyjątkiem wyświetlania, tymczasowego powielania i prywatnego kopiowania w celu korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z przeznaczeniem, taka własność intelektualna nie może być używana ani wykorzystywana w żadnej formie bez uprzedniej pisemnej zgody Dockyard.

Dockyard zastrzega sobie wszelkie prawa do wszystkich elementów swojego serwisu, w szczególności do nazwy domeny fundango.pl, jej subdomen, wszystkich innych nazw domen zarezerwowanych przez Dockyard, jej subdomen oraz jej przestrzeni reklamowej w Internecie. Wszelkie działania mające na celu usunięcie z listy, organizowanie, archiwizowanie, hakowanie lub odszyfrowywanie bazy danych Dockyard są zabronione, chyba że zostały wyraźnie dozwolone przez Dockyard.

Zabrania się modyfikowania, kopiowania, dodawania nowych danych lub nadpisywania istniejących danych poprzez ominięcie interfejsu lub wyszukiwarek Dockyard bez oddzielnej umowy lub poprzez korzystanie z usług świadczonych w tym celu.

Korzystając z Usługi, Klient wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Dockyard danych przesłanych przez Klienta w trakcie korzystania z Usługi w dowolnym czasie i miejscu w ramach obowiązującej Polityki Prywatności, bez ograniczeń i bez uiszczania dodatkowych opłat.

Data wejścia w życie niniejszych Ogólnych Warunków: 25.10.2024 r.